6 способів стати успішним оратором
Якщо у вашому списку цілей на найближчі кілька років не стоїть «Покращити навички публічних виступів», то, напевне, пора вже дописати ще один пункт. І, напевно, навіть не просто дописати, а поставити у пріоритет цілей.
Вміння висловлюватися публічно не просто може допомогти вам зав’язати нові важливі відносини, а й просунути ваші ідеї. Багато хто не отримує таке бажане підвищення на роботі, бо не в змозі вільно висловлюватися. Дуже багато мріють розпочати власну справу, проте не можуть, бо потрібно гарно представити своє бачення іншим. Нами керує страх. Ми зачиняємось (або ховаємось під ковдру, як малі діти), відкидаючи прекрасні перспективи розвитку.
Найчастіше те, що здається нам страхом, маскується під нерозумінням та відсутністю практики. Що це означає? Це означає, що вам просто потрібно вивчити публічні виступи як науку, слухати виступи інших спікерів та тренуватися самостійно. На сьогоднішній момент існує безліч книг (візьміть, хоча б, того самого Карнегі), відео, курсів, тренінгів. Було б бажання.
Блогери Bukio вирішили вам дійсно допомогти у цьому. Пропонуємо універсальні поради, які допоможуть розпочати сходження до вашої цілі. Поїхали.
- Найважливіше – знайте свою аудиторію. Цей пункт правдивий як для спікера, так і для письменника. Усе, що вам потрібно знати про людей, які вас будуть слухати, це:
- -Кількість слухачів
- -Середній вік
- -Стать
- -Освіта, досвід та соціальний рівень
- -Релігія
- -Аудиторія уже знайома з вами, чи ви вже знайомі із аудиторією
Підготовка – це ключ до вашого успіху. Отримайте цю інформацію і ви будете знати, в якому напрямку рухатися далі.
- Підготуйте місце вашої промови. Якщо ви будете виступати там, де знаєте, приготуйте все наперед. Якщо ж ви їдете у інше місце чи місто, потривожте організатора проекту, який вас запросив. Не бійтеся прямо сказати, що вам потрібно, у якому порядку це потрібно, і як це все має бути. Організатор повинен теж надати інформацію про те, який розмір приміщення, яка акустика і яке освітлення. Можливо, ви ніколи не виступали із мікрофоном, а тут вам прийдеться. Найгіршим буде те, що ви дізнаєтеся про це за кілька хвилин до виступу. Можливо, ваша презентація не буде грузитися на іншому комп’ютері. Це дратує слухачів. Можете собі уявити, які вони будуть вже роздратовані, чекаючи поки ви розберетеся із технічною частиною.
Якщо не маєте змоги домовитися наперед, приїдьте раніше. Відвідайте місце виступу, зробіть нотатки, потренуйтеся там. Якщо у приміщенні занадто холодно або занадто спекотно для вас, попередьте організатора. Майте на увазі ще й те, що у приміщенні стає гаряче, коли там сидять слухачі. Тому категоричне «ні» експромтам. Попереджений – значить озброєний.
[quads id=”3″]
- Представтеся. Можливо, організатор проекту вас формально представить перед публікою. Проте важливо також представитись, познайомитись особисто. Не потрібно говорити все те, що було сказано раніше, проте коротке представлення необхідне. Ви можете на перед домовитися із організатором, або навіть написати йому те, як ви бажаєте, щоб він вас представив. Тоді ви будете знати на усі 100%.
- Розігрійте аудиторію. Ні, ми не маємо на увазі фізичне тепло. Спробуйте сподобатися аудиторії із початку. Є багато способів розпочати виступ. Ви можете розпочати із фактів та дат, жартів, можете розповісти маленьку історію, або поділитися відомою цитатою. Звісно, це все повинно підпадати під тему вашої промови. Не намагайтеся вмістити в початок і дати, і історію, і жарт, і цитату. Це виглядатиме дуже неприродньо. Навіть якщо вони усі підпадатимуть під вашу тему.
- Не сприймайте вашу тему вже цікавою. Якщо ви вибрали цікаву тему і точно знаєте, що вона близька аудиторії, це ще не значить, що ваш виступ буде вдалим. Навіть якщо люди спочатку почнуть уважно вас слухати, ви не зможете втримати їхню увагу, якщо ви нецікава та апатична людина. Запам’ятайте важливу річ: На світі немає нецікавих тем. Є лише нецікаві спікери. Те, що зробить вашу промову унікальною – це ви самі і те, що ви скажете. Яскравим прикладом є промова Стіва Джобса 2005 року перед випускниками стенфордського університету (Steve Jobs’ 2005 Stanford Commencement Address). Промова містила події із життя Джобса, його злети і падіння. Він переходив від однієї теми до іншої, підбираючи вдалі слова та жарти. Більше того, він давав цінні поради.
- Використовуйте маленькі заготовки промови. Деякі мовці так гармонійно розповідають, у той час як інші виглядають зовсім непідготовленими. Напишіть вашу промову повністю, вивчіть її. Ці пункти потрібно виконати обов’язково. Далі потренуйтеся. Перед дзеркалом, друзями, родичами. Запишіть вашу промову на відео. Потренуйтеся на меншій аудиторії. Проте коли ви виходите на сцену, не потрібно брати увесь текст промови із собою. Зробіть маленькі нотатки, які будуть вас наштовхувати на думку, які будуть вашою підтримкою, проте які не повинні стати вашою цілковитою опорою. Тому важливо спочатку добре вивчити текст, а потім тренуватися. Ще однією помилкою спікерів є використання презентації PowerPoint як підказки. Ви взагалі не повинні читати звідти, взагалі. Вам просто необхідно тримати зоровий контакт із аудиторією, а не із презентацією.
Часто після промови люди бояться задати запитання. Тому якщо ви передбачали запитання до себе під час, чи після промови, ви можете знову ж таки розігріти аудиторію. Розпочніть так: «Багато людей мене запитують…» і давайте відповідь на ці запитання. Це так звані «кишенькові запитання», якими ви можете себе підстрахувати.
Після кожної промови записуйте те, як аудиторія реагувала на ті чи інші ваші слова, жарти. Запишіть те, що вам у своїй промові сподобалось, а що потрібно покращити. Це вам допоможе наступного разу під час підготовки до виступу та виробить власний стиль розповіді. Тому що, так як із іншими сферами нашого життя, нам є чому повчитися, і чого досягти. Вік живи, вік учись.
Сподіваємося, вам сподобалася стаття. Ми надіємося, що ці поради будуть корисними для вас і вашої майбутньої приголомшливої кар’єри.
Залишити відповідь